سلام

پاییز پنج

 

دیـــــروز قبل‌ازظهر، راهی آرامستانِ بهشت‌رضا شدیم برای رزرو قبر (صاحب قبر بودن خیالت را راحتتر می‌کند برای راحتی نزدیکانت)

ارجمندبابا، سالهاست پس اندازی جداگانه برای مُردنشان دارند و این اواخر که پولی فراهم شد دوباره پروژه خرید قبر به جریان افتاد.

به سفارش گرامی مادر، عزم را جزم نموده در جوار خواهرتازه درگذشته‌ام، جا، رزرو! کنیم. و شکرخدا بلوک 44 جزو قطعاتی هست که پیش خرید قبر داشت.

 

 این نقشه مصور! روی میز اتاق پذیرش ساختمان اداری بهشت‌رضا، بید. قسمت‌های نارنجی، برای پیش‌خرید قبر جا هست.

 

 برای انتخاب جا، شماره موبایلی رو دادند تا تماس گرفته و سر بلوک انتخابی، شخصی بیاید و حضوری تعیین جا نماییم. پس از قرار با قبر بین (که با موتور خیلی سریعتر از ما رسیده بود) و انتخاب قبور، دو برگه امضا شده از ایشان تحویل گرفته برگشتیم بخش اداری قسمت فروش قبر...

برای هر قبر، شش‌میلیون‌وخرده‌ای! واریز نمودیم. قبر دوطبقه هم موجود بید با قیمت پایینتر چهارمیلیونو البته در بعضی بلوکها با چندبرابر قیمت!

 منتهی گرامی‌والدین، دل خوشی از آپارتمان نشینی ندارند و همان یک طبقه ویلایی رو ابتیاع نمودیم.(هزینه خرید رو می‌شد اقساط با چند چک هم پرداخت)

پس از تحویل مدارک هویتی! و پرداخت وجه، برگه‌ای بعنوان قرارداد واگذاری، تحویل گرفتیم که در آن، مبلغ واریزی بعنوان هدیه و کمک به سازمان فردوس‌ها ثبت شده بود.

در یکی از نکات هم اشاره شده بود "متقاضی متعهد می‌شود کلیه هزینه‌های حمل، تغسیل، تکفین و سایر مخارج را طبق تعرفه سازمان در هنگام دفن پرداخت نماید"

از توضیحات مسئول فروش اینها رو متوجه شدم که " برای متوفیات روزانه! هزینه قبر رایگان است و مبلغی که از بستگان متوفی دریافت می‌کنند صرفا برای خدمات آرامستان است که شامل آمبولانس، شستشو، کفن،دفن و گذاشتن سنگ قبر می‌شود. ( وجه نقد جهت واریز به بانک مستقر در محل – که امسال حدود یک میلیون و نیم می‌شود) و برای پیش خریدها نیز همان خدمات صورت می‌پذیرد که بروز باید هزینه‌اش جداگانه، نقدی پرداخت شود.

 

 

پ ن : جالب انگیز اینکه دقیقا چهارسال پیش در چنین روزی، مطلبی با همین سوژه!  ثبت نموده بیدیم. عجب! به گمانم مهر، مهری دیرین با ما دارد لابد قرارست مهرماه! به سرای باقی بشتابیم

 

 

 پ ن : بارخدایا...کار ما را، به راهی انداز که فرجامش پسندیده تر بُوَد و سرانجامش بهتر. زیرا که تو عطایاى نفیس مى‏‌دهى و نعمتهاى بزرگ مى‏‌بخشى، و تو بر هر کار قدرت بى‏‌پایان دارى...

انت علی کلّ شی ءٍ قدیر...

+ صحیفه سجادیه