سلام

زمستان سه

پس از تحمل یک هفته دردِ آرنجِ دستِ چپ! دیروز رفتم درمانگاه بیمه*  با توجه به پرونده پزشکی‌ام،  پزشک متخصص، نیازی به آزمایش جدید ندید. منتهی برای اینکه دست خالی برنگردم دو قلم دارو تجویز فرمودند.

از آنجا که دلش راضی نبود! در داروخانه  بی‌دقتی کرده، اشتباهی داروهای خانم هم‌نام 67ساله‌ای رو تحویل گرفته  به خانه آوردم.

(خوو علاوه بر ویزیت خودم برای تجدید داروهای گرامی‌والدین هم رفته بودم. سه نسخه همزمان ارسال شده بود.  وقت انتظار داروخانه، ابتدا نام گرامی‌مادر را صدا زدند تا سبدِ دارویِ ایشان را تحویل گرفتم، اسم ارجمند بابا رو خواندند هنوز سبد دوم رو برنداشته، تحویل دهنده دارو، اسم کوچکم را خواند بی توجه به فامیلی، آن سبد را هم تحویل گرفتم. به همین سادگی)

وقتی تلفنی اشتباهم رو به داروخانه درمانگاه، اطلاع دادم نخست سرزنش شنیدم که باید همان جا قرص و نسخه رو چک کنید. بعد گفتند می‌توانم برای دریافت داروهایم همین امروز مراجعه کنم وگرنه باید نسخه جدید برایشان ارسال شود. خوو منم که حاضر نیستم دوباره برگردم به هوای آلوده شهر... عطایش را به لقایش بخشیدم شاید هفته دیگر (بیشتر نگران آن بیمار دیگر بودم که اطلاع دادم)

همین پزشک، چهار ماه قبل برایم قرص‌جوشان‌کلسیم تجویز کرده بود.  که  اصلا سراغش نرفته بودم.

امروز قرصی، دریک لیوان آب سرد انداخته صبرکردم کامل باز شود. همانطور که منتظر باز شدن و اتمام جوشش قرص بودم  به خودم گفتم حکمت این اشتباه چه می تواند باشد؟ ها؟

خوو دور از ذهن است این اشتباه از همطاف!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*مراکز بیمه تامین اجتماعی روز قبل نوبت‌دهی دارند تلفنی و اینترنتی .

تمام خدمات در آن مراکز رایگان  صورت می‌پذیرد . ویزیت، دارو، رادیولوژی، سونوگرافی...(البته سهم بیمه ماهانه کسر می شود ها)

دفترچه‌های بیمه در مراکز تامین اجتماعی کاربردی ندارند. همه تجویزها سیستمی است. پزشک با توجه به کد ملی و شماره گرفته شده، صفحه پزشکی‌ات را در لب تاپ پیش رویش باز می‌کند. اقلام دارویی رو تیک زده می‌فرستد داروخانه...

داروخانه هم با توجه به لیست دارویی ارسالی، نسخه رو پرینت گرفته همراه داروهای برچسب زده تحویلت می‌دهد بدون نیاز به دفترچه!