سلام

زمستان بیست و نُه

 

هفته قبل بلاخره* رفتیم کلینیک شنوایی‌سنجی و ایشان از لحاظ شنوایی ارزیابی شدند و پس از دریافت نوارگوش، سمعک تجویز شد برای هردوگوش!

ادیولوژیست، پس از درخواست مشاوره  برای خرید سمعک، دفتر خودش را معرفی کرد منتهی وقتی قیمت را متوجه شدیم ترجیح دادیم فعلا برای یک گوش سمعک تهیه شود تا بعد .

(خوو سمعکهای پیشنهادی ایشان 2 تا 3 میلیون قیمت داشت. گویا فقط سمعک دیجیتال و هوشمند تجویز فرمودند!)

پس از خروج، با راهنمایی گرامی دوستی که تجربه دو دهه! سمعک گرامی والدینش را داشت وَفَهمیدَم سمعک آنالوگ هم قیمت مناسبتری دارد هم کارکرد مناسب. گویا بیمه تامین‌اجتماعی هم تا یک میلیون و دویست تومان را تقبل می‌کند. (به شرط ارائه مدارک و تایید کمیسیون پزشکی البته)

خوب شد آنالوگ خریدیم. برای ارجمند بابا که مهندس درونش همچنان فعال است. هر چه وسیله‌ای دکمه کمتر داشته باشد از آسیب کنجکاوی در امان‌تر است.

خوبتر اینکه سمعک استفاده می‌کنند. حالا براحتی می‌شود گفتمان کرد. مثلا الان بهتر متوجه شدند مبلغ واریزی عیدی فقط 845 هزار تومان بود که 90 هزار تومانش دیروز برای عوارض سالانه شهرداری خرج شد.

 و

 عالی اینکه الان ایشان با یک سوم ولووم نسبت به قبل، تی وی تماشا می‌کنند.

...

 خوو با سمعک نه تنها کیفیت صدا بهتر شده و صداها بهتر و راحت‌تر شنیده می‌شوند بلکه  فهم گفتار در محیط‌های پر سر و صدا بهبود و درک گفتار در مکالمه‌های گروهی افزایش می‌یابد.

هرچند ارجمند بابا هنوز در مرحله درون خانه هستند. توصیه شده یکی دو هفته بعد در محیط بیرون خانه از سمعک استفاده شود.

 

 

 

*بلاخره متوجه شدند قدرت شنوایی قبل! را ندارند. کسانی که با سالمندان سروکار دارند می‌دانند نمی‌شود ایشان را وادار به انجام کار یا استفاده از چیزی کرد.