سلام

بهار بیست و یک

در سرزمین من اغلب بهترین‌ها با  ب  آغاز می‌شود

بسم الله

بهشت

بهار

بینایی

بیست

و

البته، بسیج یکی از بهترین کارهای مردمان این سرزمین و اینبار

در گلبهار هم این بسیج مشهود! بود. چندی قبل در یکی از داروخانه‌ها، یک میزگرد و صندلی دیدم و یک اعلان برای فشار خون رایگان فقط با ارائه کد ملی

و امروز که رفته بودم کتابخانه، میدان غدیر – پرند- دو چادرسفیدرنگ دیدم تیپ هلال احمری! تیم‌ سیار بودند با بنر فشارخونی

خلوت بود رفتم و فشار خونم طبق معمول یازده روی هشت

فشار خون کمتر از ۱۲ روی ۸ ، فشار خون طبیعی؛

فشار خون 13.9-۱۲ پیش فشار خون بالا

 و فشار خون مساوی یا بیشتر از ۱۴ روی ۹، فشار خون بالا محسوب می‌شود.

برای افراد پیش فشار خون،  اصلاح سبک زندگی، کاهش مصرف نمک، کنترل وزن  و افزایش فعالیت بدنی ، کنترل استرس تجویز می‌شود. ولی افراد با فشار خون بالا ضمن مصرف داروها باید سبک زندگی خود را نیز اصلاح کنند.

کدملی خواست و تاریخ تولد و شماره موبایل که دقایقی پس از ترک چادر

پیامک تشکر از مشارکت در بسیج کنترل فشارخون را دریافت کردم که توصیه می‌کرد فشارخون خود را طی 4-6 هفته آینده مجددا بررسی کنم

به همین راحتی شما هم (30 سال به بالا) به این کمپین بپیوندید

 .گویا از طریق خوداظهاری هم می‌توانید مشارکت داشته باشید 

فشار خون خود را بدانیم و برای کنترل آن اقدام کنیم+