سلام

تابستان دوازده

نخست: شکر خدا تابستان رو به اتمام است و حساسیت تابستانی من هم با لوراتادین تقریبا کنترل شده است smiley

بعد: قبلتر هم ذکر! کردم: با پادکست گوش‌کردن هم اطلاعات جدید یاد می‌گیرید و هم انگیزه و الهام پیدا می‌کنید

گوش دادن پادکست (اگر با هدفون بلوتوث یا موبایل در جیب باشد) فرصت حرکت کردن و کارهای عادی را از شما نمی‌گیرد و این خود مزیتی بزرگ است.

اینجا نمی‌خواهم درباره پادکست یا معنی واژه پادکست حرف بزنم ( گوگل کنید معنای دقیقتر خواهید یافت) می‌خواهم درباره واقعیت! بنویسم.

واقعیت عنوان پادکستی است که هفته پیش از بی پلاس شنیدم. ( بی ‌پلاس یک پادکست فارسی است که در هر قسمت  یک کتاب غیرداستانی را، بصورت خلاصه تعریف می‌کند.) واقعیت برای من که جالب بود بسی  

جناب بندری خیلی سلیس و روان درباره محتوای کتاب و 10 غریزه که سبب دوری از واقعیت می‌شود توضیح می‌دهد. پیشنهاد می‌کنم بشنوید.

...

دنیا به آن بدی که فکر می‌کنیم نیست. دارد بهتر می‌شود

یاد بدهیم گذشته چه بوده (چه بد-چه خوب) دنیا پر از درد و رنج است ولی اوضاع خیلی از مردم، از قبل بهتر است.

شاید به نظر برسد جنگها بیشتر شده است با اینهمه... تلفات انسانی در تمامی این جنگهای داخلی و دوجانبه و چندجانبه! کمتر شده است.

با رسانه، دنیا را شناختن تمام حقیقت نیست. مثل اینکه یک فرد رو فقط از روی عکس پایش بشناسید!

گاهی از روی خوش نیتی، غلو می کنیم تا جلب توجه کنیم.

گول اعداد را نخوریم. مقایسه کنیم

...

گویا کتاب واقعیت؛ با نمودار و شکل همراه است که شنیداری نمی‌شد نشان داد. مثلا نویسنده جمعیت حدود 7میلیاردی زمین را در چهارسطح درآمدی، دسته بندی کرده و  مدعی شده که سطح یک –خیلی فقیر-  از نظر تعداد برابر سطح چهار –خیلی غنی- است! (جمعیت خیلی فقیر جهان یک میلیارد نفرند که همان تعداد خیلی غنی جهان را تشکیل می دهند.)

 و 5میلیارد هم در سطوح متوسط سه و دو قرار دارند.

 

می‌دانید که همطاف بیشتر از منابع رایگان کتابخانه، بهره می‌برد و متاسفانه این کتاب هنوز وارد لیست کتابهای کتابخانه‌های عمومی در دسترس من نشده.crying

 

 

جملاتی از کتاب: 

مشکل ما این است که از نادانسته‌هایمان چیزی نمی‌دانیم. حتی حدسیات ما توسط ضمیر ناخودآگاه و تعصبات پیش‌بینی شده تأثیر می‌پذیرند.

مشخص شد که جهان با وجود تمام نقص‌هایش در حالت بسیار بهتری از چیزی که ما ممکن است تصور کنیم، قرار دارد. این بدین معنی نیست که نگرانی‌های واقعی وجود ندارند، اما وقتی که همواره در مورد همه مسائل، به جای پذیرش یک جهان بینی مبتنی بر واقعیت، صرفا نگران هستیم، توانایی‌مان را در تمرکز بر مسائل مهم‌تر و واقعی‌تر از دست می‌دهیم.

 

 

 

آخر: اگر هنوز دنیای جادویی پادکست ها را کشف نکرده اید خب شروع کنید. هزارو، پادکست های فارسی را معرفی کرده (البته دسته بندی اش دقیق نیستcheeky)

راستی "همه دروغ می گویند" هم شنیدنی است ها.