سلام

نخست: از دیگران

مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان

داشتم یه فرم اداری رو در مورد خودم پر می‌کردم که می بایست مشخصات همسر و فرزندان رو هم می‌نوشتم.

کادر بعدی نوشته بود علامت بزنید کدوم بچه ها از همسر فعلیتونه؟ کدوما از قبلی؟ خب تا اینجاش از نظر من منطقیه.

ولی امان از سوال بعدی: کدوم بچه از هیچ همسرتون نیست؟

تعهدات اخلاقی در این جامعه موج میزنه!

(در مورد فرزند خونده جدا پرسیده شده)

برای ما خب تبعا بعد از این سالها دیگه طبیعیه. ولی ببینید که چقدر این مسئله اینجا رایج و پذیرفته شده است که در فرم‌های اداری هم نوشته شده.

نوشتن و خوندن این مطالب دل من و شما رو به درد میاره و در حالت عادی شاید درست نباشه اما چون عده بسیااار زیادی از مخاطبینم حتی افراد مذهبی! تصور میکنن که اینجا دینداری و اخلاقیات بیشتره یا رعایتش راحتتره یا مثلا تصور میکنن خیانت وجود نداره و ...

در همین فرمی که امروز داشتم پر می‌کردم در قسمت مشخصات همسر

یک گزینه داشت که می‌تونستی علامت بزنی به این معنی که چندتا همسر همزمان! داری، چه مرد چه زن

ما ترجیحمون اینه تو خونه راجع به این موضوعات خیلی صحبت نکنیم که برامون عادی نشه و قبحش نریزه ولی این واقعیت اینجاست...

غرب غیر از این که داره همجنس گرایی رو رواج میده در حال تبلیغ چندهمسری برای زنان هم هست.

حتی در بلاگرهای آلمانی خانومی هست که دو همسر داره و ...

خلاصه که دنیا با تفاوت هاش گاهی نه تنها زیبا نیست که ترسناکه.

پناه بر خدا از شر فتن آخرالزمانی

 

 

بعد: سالها قبل که اینستاگردی می‌کردم بیشتر مطالب کسانی رو می‎دیدم که ساکن خارج از ایران بودند. روزنوشتهای مصورشون رو دوست داشتم چون می شد بهتر! خارج رو دید. از ترکیه و روسیه گرفته تا ژاپن و هند. چندنفر هم آلمان، انگلیس، کانادا و آمریکا

الان که ایتاگردی می‌کنم خداروشکر هستند خارج نشینانی که میشه مطالبشان رو دنبال کرد. یکیش همین Dr . Mutter

 

 

پ ن : راستی، همطاف تلگرام ندارد. (فیلتر شکن ندوستcheeky)