سلام

.

روزی مُلا الاغش را برد بازار تا بفروشد . به دلالی گفت : اگر بتوانی این الاغ چموش را برایم بفروشی ، انعام خوبی به تو می‌دهم . دلال افسار الاغ را گرفت ، رفت وسط بازار و شروع کرد به تعریف کردن از الاغ .

 ای مردم این خر بسیار خوب است خیلی چالاک است و خیلی خوب کار می‌کند و غذای زیادی هم نمی‌خواهد.

این قدر از چالاکی ، نجابت و سلامت الاغ تعریف کرد که مُلا پشیمان شد و با خودش گفت : مگر هیچ آدم عاقلی چنین مالی را از دست می‌دهد . سریع افسار الاغ را از دست دلال بیرون کشید و خوشحال به سمت خانه برگشت .

.

.

.

همطاف، چهارسال هست ساکن همین جاست. امسال نزدیک اتمام قرارداد طبق توافق قبلی، با مالک تماس داشتم که برنامه اجاره امسالتان چگونه است و ...

یک سوم مبلغ ودیعه قبلی، امسال اضافه کرد! دیدم با این افزایش رهن می‌توانم آپارتمانی دیگر نوساز یا بازسازی شده نونَـوار اجاره کنم. با تمدید قرارداد موافقت نکردم. صاحبخانه هم خواست چون پول رهنم را ندارد! اجازه بازدید به بنگاه بدهم تا با بستن قولنامه جدید بتواند ودیعه خانه را به من برگرداند.

از دردسر این اجازه دادن که بگذریم. حالا حکایت من شده حکایت مُلا! تا امروز چندین متقاضی آپارتمان را دیدند و مشاور املاک چنان از مزایای اینجا تعریف می‌کند که با خودم می‌گویم: واقعا؟

به گمانم یکی دوبار دیگر این همه امتیاز را بشنوم به تمدید قرارداد راضی شوم :))

( البته در کنار تعاریف دلال، هزینه‌های اثاث‌کشی از جمله:

 حق کمیسیون بنگاهِ املاک

 باربری

 ورودی مجتمع جدید بعلاوه پیش پرداخت یک ماه شارژ

 نظافت آپارتمان جدید

 و سایر

 بی تاثیر نیست در رضایت به همین جا)