سلام

بهار چهار


دیشب، پس از یک روز تقریبا پرکارِ کسل‌کننده نشسته بودم پای وبگردی. سرگرمی، فال و تست آنلاین و ...

تازه داشتم هوش خودم رو سبک سنگین می‌کردم که گرامی دوستی چهارشنبه چهارده ماه رو یادآور شدند.( فقط یخده دیر بود. محله ما روزِ روزش خلوت و ساکت است چه برسد به حوالی ده شب)


خوو در چنین شبی خلق الله فالگوش می ایستادن و ...

 فال گوش ایستادن و گوش کردن به حرف‌های رهگذران در این شب یک رسم است با این اعتقاد که سرنوشت ما در این شب شکل می‌گیرد (البته همه  ما می‌دانیم که گوش َایستادن کار خوبی نیست)

زنان و دخترانی که شوق ازدواج دارند، یا آرزوی زیارت و مسافرت، یا هرچی... غروب شب چهارشنبه چهاردهم ماه، نیت می‌کنند و از خانه بیرون می‌روند و در سرِگذر یا سرِ چهارراه می‌ایستند و گوش به صحبت رهگذران می‌سپارند. اگر سخنان دلنشین و شاد از رهگذران بشنوند، برآمدن حاجت و آرزوی خود را برآورده می‌پندارند. ولی اگر حرف از قرض و دماغ و اندوه بشنوند، رسیدن به مراد و آرزو را در سال نو ناممکن قلمداد می کنند.

منم مصمم رفتم پشت در حیاط بیاستم به امید گذر چندرهگذر... که متوجه شدم صداهایی می آید ناخوانا!

آ آ ... جنایی شد... خوو تا در حیاط رو باز کردم یه ماشین پلیس چراغ خاموش پارک شده دیدم! و صدا هم، صدای بیسیم ماشین . سریع در رو بستم

 قصد داشتم به بهانه بردن زباله تا سطل سرچهارراه بروم ترسیدم شک کنند... خوو تا بیایم درباره چهارشنبه چهارده ماه توضیح بدهم...

ربع ساعت بعد دوباره چک کردم دیدم هنوز هست.

 

 

 این حرکت که نافرجام بود برویم سراغ همان برآورد هوش

گویا نتایج پژوهشی که در دانشگاه مادرید انجام شده است نشان می دهد جغدهای شب، یعنی افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند، باهوش تر از چکاوکان صبح یعنی افرادی که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند هستند.

درست است که همیشه افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند مورد سرزنش اطرافیان قرار می‌گیرند.

اما با این حال افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار هستند اجتماعی‌تر و خلاق‌تر از دیگران هستند!

اضطراب داشتن هم یکی از مشخصه های افراد باهوش است!!در سال ۲۰۱۵ محققان ۱۲۶ دانشجو را تحت نظر گرفتند و مشخص شد افراد دغدغه مند که نسبت به مسائل پیرامون خود نگران هستند، از دیگران باهوش ترند.

و نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۸ انجام شده است نشان می‌دهد که افراد قدبلند باهوش‌تر هستند!!!

 

 + علائمی که می گویند باهوش تر از حدنرمال هستید


 من حرفی ندارم