سلام

اگر بعد از یک خواب خوب شبانه (حداقل خودتان این‌طور فکر می‌کنید!)، با احساس گیجی و پریشانی از خواب بیدار می‌شوید، سراغ یخچال می‌روید اما نمی‌دانید چه می‌خواهید! از خانه بیرون می‌روید اما کیف پولتان را در خانه جا می‌گذارید! پس مشکلی وجود دارد.

 فراموش‌کاری‌ها، فقط مربوط به بالارفتن سن نیستند.

نکته: شما دچار مِه مغزی هستید.

 مه مغزی می‌تواند با عواملی مثل خوابِ ناکافی و استرس! مربوط باشد و همینطور می‌تواند (خصوصاً در مورد خانم‌ها) نتیجهٔ اختلالی در عملکرد تیروئید باشد.
با یک آزمایش خون کامل و با یک تست تیروئید می‌توانید وضعیت هورمون‌های خود را بررسی کنید تا علت مه مغزی‌تان پیدا شود.

و
نکته مهم دیگر: میکروبیوم روده شما می‌تواند بر باقی قسمت‌های بدنتان اثر بگذارد و به همین دلیل داشتن گوارش سالم کمک می‌کند از نظر فکری هم دقیق‌تر و متمرکزتر شوید.

(همانطور که سلامتی ذهن و مغز بر عملکرد بهینه دستگاه گوارش اثر می‌گذارد، سلامتی بخش های مختلف دستگاه گوارش مثل مری، معده، روده کوچک و بزرگ هم بر حال و سلامتی ذهنی و روانی فرد اثر می‌گذارند.)

ممکن است تصمیم گیری! نتیجه فعالیتِ دستگاه عصبی بالای گردن (مغز) باشد، اما این از اهمیت اثر دستگاه گوارش بر کیفیت زندگیِ ذهنی ما کم نمی‌کند.

باور کنید وقتی روده‌های شما (مغز شکمی) در وضعیت سالم‌تر و متعادل‌تری قرار دارند، احساس می‌کنید می‌توانید شفاف‌تر و سریع‌تر فکر کنید و توانایی تمرکز و حافظه‌تان و متعاقباً انجام فعالیت‌های ذهنی‌تان بهتر می‌شود.

پس اگر در دستگاه گوارش‌تان مشکلی وجود دارد (یبوست، نفخ و سنگینی سردل!)  برای سلامتِ ذهنی‌تان هم که شده، آن را ناچیز و نادیده نپندارید. پی درمان باشید.