خرمالـــوی یاد

آدمی سرزنده از یاد است، یاد... رمزِ عمرِ آدمیزاد ست، یاد!

خرمالـــوی یاد

آدمی سرزنده از یاد است، یاد... رمزِ عمرِ آدمیزاد ست، یاد!

تر دماغ و سخت کوش و چاق و چست

چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۱ ب.ظ

سلام

تابستان هفت


به نظر من یکی از دلایل تناسب اندام، می‌تواند تنها زندگی کردن باشد به دو دلیل: با افزایش نفرات حاضر در منزل!

ورود خوردنی‌ها افزایش می‌یابد

و

ساعات خواب کاهش!

...

یکی از خواهرزاده‌ها که قبلتر بنا به دلایلی در هفته یکی دوشب را در آپارتمان من بیتوته می‌کرد همراه خودش خوردنی‌هایی  می‌آورد خوردنی

این اواخر با افزایش تعداد خواهرزاده‌های بیتوته گر! همان خوردنی‌ها دیدنی هم شدند.

من هم خرید از فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ رو تجربه کردم و قفسه های پر از خوردنی‌های رنگارنگ رو دیدم منتهی

چون طبق لیست خرید می‌کنم، اغلب مواردی رو می‌خرم که قبلا امتحان کردم. برای هله هوله همچنان همان پفک اگر نمکی باشد بهتر و پف فیل و چیپس با ماست

ولی

اینان مواردی رو همراه می‌آورند که مدتی صرف دیدنشان می‌کنم بعد تست مزه بعد خوردن و بعد بعـــــله کلی و اندی چیز میز ترش و شیرین و شور و بی مزه انباشت شده در معده ...این از تنقلاتشان

یا وقتی می‌خواهند غذا بخورند مثلا ماکارانی بپزند، برای مایه ماکارانی سیب زمینی خلال می‌کنند هویج و فلفل دلمه و پیاز نیز خلالی بعد سوسیس رو حلقه حلقه بعد نیم‌دایره، بعد مواد رو تف می‌دهند و در انتها همگی رو با رب و ادویه مخلوط کرده چررررب می گذارند کنار (ای بانو، این که برای خودش شد یک وعده غذایی کامل)

برای دم ده دقیقه‌ای ماکارانی هم، رویش پنیرپیتزا می‌ریزند!

سرسفره هم باید ترشی، سبزی یا سالاد شیرازی باشد بعلاوه نوشابه و دوغ!

همطاف، سریع ماکارانی رو آبکش می‌کرد. سویا رو با پیاز داغ و کمی رب آماده و مخلوطش می‌کرد می‌گذاشت یک ربع روی شعله ملایم آماده شود و با بَه‌بَه می‌خورد. به همین سادگی به همین خوشمزگی

جالب است که اهل میوه خوردن نیستند منتهی در شکستن انواع تخمه، مهارتی دارند مثال زدنی.

 

حالا خواب، تا نیمه شب بیدارند یا سرگرم گوشی و لب تاپ یا خندوانه و مسابقاتش یا سریالهای پخش در شبکه خانگی! گپ و ... از آن طرف صبح بناچار باید بیدار شوند یا کار یا دانشگاه. بسختی و بدون صبحانه راهی می شوند.

بعد هم شاکی‌اند چرا چاقند!؟

والا

 

 



 

گویا بی‌خوابی باعث تغییرات هورمونی و درنتیجه افزایش گرسنگی و اشتهای شما می‌شود، بنابراین ممکن است حتی پس از صرف غذا، هنوز هم احساس سیری نکنید.

تصور بر آن است که بی‌خوابی تولید هورمون‌هایی تنظیم‌کننده اشتها را مختل می‌کند. ظاهرا خواب بسیار کم تولید گرلین هورمون هشداردهنده گرسنگی را افزایش و تولید لپتین هورمون هشداردهنده سیری را کاهش می‌دهد.

۹۶/۰۴/۲۸
همطاف یلنیـــز

نظرات  (۲)

باحال بود...
و قسمت آخرش جالب بود.
پاسخ:
باحالی از خودته ^_^
و
قسمت آخر اینکه شاکی اند چرا چاقند؟ یا توضیحات تکمیلی پزشکی؟
سلااااااام بر همطاف بانوی نازنین

اولاً که بقول معروف حرف حساب جواب نداره!

بعدشم من همون چیپس و پفک رو هم خیلی با احتیاط اونم در حد چند تا دونه مصرف میکنم، بدبختی (!) همه ی تنقلات هم شور تشریف دارند و برای فشار خون مضر (آیکون دو دستی بر سر زنان و ناله کنان!!!)
روغن هم برای برنج روغن زیتون و برای خورشتی جات!! روغن جامد اونم به مقدار خیلی کم استفاده میکنم و سعی میکنم بیشتر با ادویه و آبلیمو غذا رو مزه دار کنم ...

و در خاتمه اینکه کلاً دور همی باعث میشه آدم از برنامه روزمره اش دور بیفته
حالا چه برنامه غذایی چه خواب و استراحت ...




ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی