سلام

 زمستان بیست و دو

 مدتی قبل پس از دریافت پیامک مبلغ قبض ماهانه همراه اول، طبق عادت رفتم سراغ جزییات صورتحساب که دیدم علاوه بر مبالغ آشنای آبونمان و مکالمه درون شبکه و بیرون شبکه . مالیات و درآمد عمومی دولت! و پیام کوتاه، یه هزینه خدمات هم اضافه شده به مبلغ 5000 ریال. حال مبلغ رو ندید بگیرید مهم سردرآوردن از این خدمات نوظهور بود که همطاف را واداشت با تلفن همیشه گویای 9990 تماس گرفته و توضیح بخواهد. اپراتور پاسخگو هم گفت 5000 ریال، هزینه صدور قبض المثنی است.

 صدورقبض! المثنی!

 

واضح و شمرده به اپراتور پاسخگو، توضیح دادم که همطاف الان سالهاست به جمع "نه به قبض کاغذی" پیوسته و صورتحسابش رو ابتدا ایمیلی و بعدها پیامکی دریافت می‌نماید. قبض کدامست! آن هم المثنی؟

 سرتان را به درد نیاورم از ایشان اصرار و از من انکار... قرار شد بیشتر بررسی کنند و مکالمه پایان یافت تا... همین ده روز پیش خانمی از طرف بازرسی همراه اول! تماس گرفته و همان ابتدا پس از احراز هویت پرسید: شکایتی از شما بدست ما رسیده آیا مشکل حل شده! ابتدا مشکل رو به یاد نداشتم تا خود خانم تماس گیرنده جریان قبض المثنی رو مطرح کردند به ایشان هم گفتم این درخواست از طرف من نبوده و نیازی هم به صدور قبض نداشتم آن هم از نوع مجدد... شنیدند و خداحافظی کردند.

 و

اما صورتحساب ایندوره ... قبض تا پایان بهمن. قابل پرداخت 47000 ریال

مبلغ مذکور با توجه به پرحرفی ماه گذشته خیییییلی اندک بود. باز رفتم سراغ جزییات صورتحساب و اینبار رقمی دیگر متعجبم نمود...

بستانکاری: 169608

یعنی چی ! چرا باید چنین مبلغی رو طلب داشته باشم؟ و باز صرفا جهت دانستن ها، با 9990 تماس گرفتم. ابتدا اپراتور پاسخگو صورتحساب رو جز به جز برایم تکرار کرد تا اینکه دوباره گفتم عرض کردم مبلغ بستانکاری از کجاست؟ ازم مهلت خواست. نزدیک 40 ثانیه منتظر ماندم تا ایشان برگشت پشت خط و گفت ماه گذشته دو بار صورتحساب رو پرداخت کردم و مبلغ اضافه رو در این دوره بستانکار شدم! این دیگر از عجایب روزگارست. در خوش‌حسابی همطاف حرفی نیست منتهی پرداخت دوباره یک قبض!

طبق یادداشت در دفترچه ام، فقط 13/11 مبلغ رو پرداخت کرده بودم. ایشان هم تایید کردند: بله  یک‌بار 8/11 و بار دوم 13/11، 17000 تومان واریز شده و ادامه...

 الان چند علامت سوال در ذهنم هست

 نخست: شخصا حساب بانکی‌ام رو چک کرده و مطمئن شدم خیر همطاف فقط یکبار قبض موبایلش رو پرداخت کرده

 بعد: صرفا برای اطمینان پس از پرداخت قبض ایندوره. مجددا خواستم پرداخت کنم که این پیغام رو داد

  حساب آخرین دوره شما مبلغ صفر ریال می باشد


 نتیجه زوری: احتمالا شخصی خواسته به من لطف کند و هزینه موبایلم رو بپردازد و خوشحالم نماید. یک بار رفته قبض المثنی گرفته ولی فرصت نکرده مبلغ رو تسویه کند

  و یک بار هم صورتحساب پایان‌دوره‌ام رو واریز کرده (از روشی غیر از 9990)  فقط فراموش کرده به خودم خبر دهد.

 

 

پ ن :

- عنوان بی ربط است کاملا


 

 

 

قانون طلایی ٢٣🌺

آنچه را که دارید دوباره نخرید.

شاید این موضوع بدیهی به نظر برسد اما هم اکنون بسیاری از این اقلام در منزل شما هست و شما هیچ اطلاعی از وجودشان ندارید. (مخصوصا اگر کسی باشید که به انباشتن وسایل علاقمند باشید). بنابراین قبل از اینکه به خرید بروید، توجه کنید که آیا آن شی بخصوص را در منزل دارید یا خیر.

کابینتها و کشوها و قفسه حمام... جاهایی است که ممکن است شروع خوبی برای بررسی باشند. همیشه لیستی از وسایل کم‌مصرف خود تهیه کنید و مشخص نمایید که آنها را کجا گذاشته‌اید مثل باطری‌های قلمی و لامپ کم‌مصرف و چسب‌نواری پهن و برس رنگ کوچک... بدین ترتیب شما می‌توانید با آگاهی از آنچه که در منزل دارید سبب حفظ پول خود شوید.

پیش بسوی خانه تکانی