سلام

زمستان بیست و سه


این اواخر! زیاد در فضای شمال اروپا قرار داشتم ها. داستان سوئدی مردی به نام اوِه را خواندم (و فیلمش را هم آخرهفته پیش دیدم). از پل اورسوند، بین دانمارک و سوئد تصاویری دیدم تماشایی و حالا هم تمرین هوگه دانمارکی

گویا، یکی از دلایلی که دانمارک جز خوشحال‌ترین کشورهای دنیا قرار دارد به هوگه باز می‌گردد!


هوگه را می‌توان: فراهم کردن لحظه‌های آرامش ناب برای خود و دیگران معنا کرد.

 در دانمارک، بیشتر اوقات سال تاریک و سرد است و به همین دلیل مردم باید به دنبال راهی برای غلبه بر افسردگی باشند. گذراندن اوقات خوب با دوستانتان در کنار لذت بردن از غذایی عالی، می‌تواند راهی مناسب برای غلبه بر تاریکی باشد. شما می‌توانید با درست کردن فضاهای دنج و راحت که دانمارکی‌ها به داشتن آنها در خانه‌هایشان معروف هستند، هوگه را به منزل خود بیاورید.

همانطور که گفته شد هوگه به معنای خلق فضایی است که بتوانید در آن احساس راحتی  کنید، حال این فضا می‌تواند با لم‌دادن روی مبل و کتاب‌خواندن فراهم شود یا آشپزی با دوستان خوبتان.

 نکته مهم اینجاست که هر کاری می‌کنید خاطر جمع باشید که برای خودتان آرامش بخش بوده

و

آسایش دیگران را نیز همواره در نظر داشته باشد.

 

 

تکمیل نوشت:

  1. +دستیابی به زندگی شادتر از نگاه فرهنگ های مختلف
  1. هوپونوپونو، آدابی اخلاقی برای اقدامات اصلاحی است. این کلمه بنا بر دیکشنری زبان هاوایی به معنای درست کردن مسائل، مرتب کردن و پاکسازی ذهنی می‌باشد.

 

 

 قانون طلایی ٢٥🌺

دایره لغات خود را وسعت دهید. مایوس نشوید. به دنبال معنی یک لغت بودن، معانی مختلف آن را کشف کردن یا پرسیدن معنی آن از دیگران، می تواند هیجان‌انگیز باشد. وقتی معنی واژه‌ای را نمی‌دانید، در جستجوی آن باشید.

سعی کنید هر روز معنی یک لغت تازه با نحوه تلفظ و موارد استفاده آن را بیاموزید.

مردم دنیا در پیوند با یکدیگر در حال ایجاد ارتباط با یکدیگرند و افزایش دایره معلومات شما در این ارتباط موثر واقع می‌شود.