سلام

پاییز نوزده

روزهای هفته گذشته را که مرور می کنم می بینم چقــــــدر ندانسته داشتم و دارم.

شنبه

آنقدر تنوع پرچم‌های کشورهای مختلف زیاد است که آدم فکر نمی‌کند آمده در یک مراسم معنوی شرکت کند بلکه انگاری آمده جام‌جهانی، فوتبال ببیند.

ص233 –به سفارش مادرم

و

گویا در مراسم اربعین امسال حدود ۲۳ میلیون نفر از ۵۰ کشور دنیا! شرکت کردند (حدود ۲۲ میلیون مسلمان و یک میلیون از ادیان دیگر) که حدود ۱۵ میلیون عراقی، فقط  ۲.۵ میلیون ایرانی.

۵ میلیون نفر از ترکیه، لبنان، کویت، افغانستان، پاکستان، هند و ۵۰۰ هزار نفر از کشورهای دیگر. 

  

یکشنبه

خواجه لولاک و سلطان رُسل ... مقتدا و رهنمای جزء و کل .

خواجه لولاک: این صفت که به پیامبر نسبت داده شده برگرفته از حدیث قدسی است  «لولاک لما خلقت الافلاک» ای پیامبر اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم.

و

این  Hayyak مهدی یراحی، خواننده اهوازی رو شنیدید؟ حیک حیک , حیک بابا حیک

حیک : آفرین به تو دست مریزاد (من بی‍خبرم ها، آنچه ترجمه شده بود آوردم)

 

 دوشنبه

سیم کارت گم شده تک عمه، به نام ارجمندبابا بید! گویا سالها قبل در یکی از سفرهای تک نفره  به ولایت! یک گوشی موبایل همراه سیم کارت برای تک عمه خریده بودند

 که این اواخر برای چندروزی گمان می‌شد مفقود شده.(بعد در آشپزخانه یافت شد گویا شارژ باتری تمام کرده و بی‌صدا در جوار آبکش! استراحت می‌کرده) تلفنی خواستند کدملی بدهم برای دریافت سیم کارت المثنی، که ندادم و گفتم به نام خودشان یک خط ابتیاع نمایند بی دردسر.

چو کاری بی فضول من بر آید...  مرا در وی سخن گفتن نشاید

 و گر بینم که نابینا و چاه است...  اگر خاموش بنشینم گناه است

 

 سه شنبه

دخترها (خواهرزاده‌ها) قصد سفر داشته بیدند. نخست سمت جنوب از شیراز گل و بلبل بگیر تا بوشهر و کیش که... نشد. بلیط قطار نبود و پرواز گران و اتوبوس و سواری خسته کننده

بعد حرف از مصر شد و کویرش. 

مصرِ ایران! که من نشنیده بودم!

که آن هم نشد. هم‌اکنون آنها در شمال به سر می‌برند سمت گرگان با ماشین شخصی!

 

چهارشنبه

یک بسته خمیر پیتزا 9595، خریدم و هر 4 تایش را امتحان کردیم (یک به یک البته. اولی روز قبل، سه تای دیگر یکی بعد از دیگری با مواد یکسان با درجه فر متفاوت) نشد که نشد

درجه فر 250 هم خمیر را پف کرده یا ترد نکرد!

...

بیمه تکمیلی آتیه‌سازان، سه ماه پس از دریافت مدارک! هزینه بیمه (رادیولوژی-آزمایش) را واریز خواهد کرد. پارسال که اینجوری نبود؟!

 

پنجشنبه

همراه خواهرزاده رفتم بازار. خرید چادرمشکی ساده سنتی: 200 هزار تومان (تقریبا کمترین قیمت چادر دوخته شده – خانه حجاب صدف - کریستال)

لااقل با چادر تازه، نونوار نشان می‌دهم. خوو کفش و شلوار و مانتوهای بازار (در خیابان راهنمایی و برج سلمان و قسطنطنیه) تقریبا 50درصد نسبت به بودجه‌ای که کنار گذاشته بودم گرانتر بود!

  

جمعه

از احوال همطاف اگر می پرسید اینکه همچنان منتظرم البته بی دردسر (گوش شیطون کر! یک ماهی هست که سردرد ندارم! گویا تمام این سالها!درد از معده بوده و گریبان سر را می‌گرفته و با مصرف قرص معده - دوبار در روز- سرم خلاص شد) .