سلام

پاییز شانزده

نمی‌دانم الان که در حال خواندن این پست هستید، حال دلتان چطوره؟angel

 امیدوارم خوب باشید
الان پنجشنبه شب است. یادم باشد سپنج (اسپند) دود کنم. سفارش گرامی‌مادر است که هر شب جمعه، برای آرامش درگذشتگانمان حتما انجام شود با ذکر صلوات (اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم)

 

 

* امروز روز جهانی تلویزیون بود. در این یک هفته قحطی اینترنت! تماشای تلویزیون جزو برنامه روزانه من شده بود. هرروز مستندمسابقه‌خانه‌ما را تماشا کردم. خوشم آمد (گویا برنامه رقابت اصفهان مربوط به چندسال قبل! بوده بود. البته شیرازیها نودوهشتی بودند) . خانواده‌هایی در شهرهای متفاوت با جسارت نمایش گذاشتن سبک زندگی خانواده و شرکت در یک رقابت با چالش‌های مختلف.

* تقریبا از بعداز ظهر دیروز –چهارشنبه- دچار سردرد شدم. اینکه دلیلش چیست؟ نمی‌دانم. درمانش چیست؟ نمی‌دانم. البته در این سالهای طولانی! بارها و بارها دست به اقداماتی زدم. ویزیت متخصصان مختلف از داخلی گرفته تا مغز و اعصاب و روانشناس و طب سنتی. الان می‌دانم میگرنی هستم. طبق تجربه و البته توصیه کارشناسان! زندگی ساده با خواب و خوراکی منظم دارم. منتهی هنوز هم با آشکارشدن اورا – نشانه های شروع درد- خودم را آماده می‌کنم (تقریبا اطرافیان هم آشنا هستند به این رفتارهایم). اینکه اطرافم را خلوت کنم و تماسهایم محدود شود بویژه گپ و گفتگو . خنده و خواب دو درمان اصلی تمام بیماریها، برای سردرد هم مفید است. سبک کردن وعده‌های غذا هم بس کمک‌کننده است. خب پس از گذشت 27ساعت، بهتر شدم خیلی بهتر شدم و الان اینجایم.

*اینترنت جهانی! که از دسترس خارج شد (البته از طریق دیسکتاب اینترنت داخلی! فعال است) و من که کارشناس گوگلی بودم بیکار شدم( برای دانستن هرچی سراغ گوگل می‌رفتم و خانواده هم برای ندانسته‌هایشان سراغ من. کارت سوخت از کجا بگیرم؟ گواهینامه‌ام رفته پست؟ سمت راست پهلو درد می‌کند علتش چیست؟ زمان پخش جنگجویان کوهستان چه ساعتی است؟ کتابی درباره شاه‌عباس در کتابخانه هست؟ با کدو بامجان و گوشت، چی میشه پخت؟ یک شعر از محمود درویش و ... )

*با نبود گوگل عزیز، اینروزها بیشتر کتاب نه بیشتر نخواندم مثل قبل رفتم سراغ همان چهار کتابی که از کتابخانه امانت گرفته بودم 2تا را خواندم. ولی بیشتر تلویزیون تماشا کردم(بیشتر شبکه خبر و مستند و افق و سلامت)

و البته چند برنامه ملی هم کشف کردم مثل نزدیکا (یک شبکه اجتماعی متفاوت ایرانی!)  ایتا هم نصب کردم و از روبیکا هم بیشتر استفاده کردم (به سفارش خندوانه قبلتر نصب شده بود)

راستی دیشب هم این مبلغ کمک معیشتی به حساب ارجمندبابای بازنشسته ما واریز نشد. البته هنوز یک سوم واریزی‌ها باقیست. تا ببینیم پس فرداشب جزو دریافت کنندگان! خواهیم بود یا چی

.

شمایان چگونه گذراندید؟wink