سلام

زمستان هفده

 

هواشناسی:

بَه بَه... هوا عالیست یک خُنکای گرم!

دیروز با وزش شدید باد شروع شد تقریبا تا ظهر سروصدا و هیاهو کرد بعد بارش باران. باز شروع پرسروصدا و رگباری بعدتر آرام.

نزدیک غروب دقایقی توقف بارش . همان وقت فرصت شد مسیر برگشت از منزل گرامی والدین رو پیاده‌روی کنم. البته کلاه کاملا روی پیشانی و سر در گریبان.

شب که رسید باران و برف با هم می‌بارید و بعدتر تنها برف آرام و درشت.

تقریبا هر چندوقت می‌رفتم سراغ دما ببینم حال طبیعت چگونه است. تب دارد؟ از  11 درجه صبح رسید به 1 درجه شب.  

امــــروز پنجشنبه ... برف فقط روی درختان و لبه دیوار باقیست. کف حیاط و زمین باغچه آب شده. بهار در راه است. زمین گرم است.

 

بحث روز:

گویا این خانواده کرونا سالهای قبل هم فراگیر شده بوده بود!  من که نه شاغلم نه کاری خارج منزل دارم. بیشتر! در امانم. البته برای خرید روزانه یا دیدار گرامی والدین، دستکش بدست خارج می‌شوم. (البته دستکشم نخی است وقت برگشت می‌شویم) شکر خدا، گلبهار شهر خلوتی است شاید سمت مجتمع‌های تجاری و بازار، تجمع! ببینی که آنجا هم می‌شود با فاصله چندمتری از دیگران عبور کرد. این چندروز کمتر، سراغ عابربانک رفتم. کمتر در صف نانوایی ایستادم. وقت خرید سبزی و میوه هم مثل قبل خریدها ضدعفونی می‌شود. بیشتر شستن دستهایم وقت برگشت از بیرون یا ورود به منزل گرامی والدین است. همین.

 ماسک هم نداریم. با شال گردن، بینی و دهانم را می‌پوشانم البته بیشتر برای حفظ از بادِ سرد و سرماخوردگی است. وگرنه با فرد مشکوک برخورد نداشتم. کلهم  سرفه کن و عطسه زن ندیدم!

البته خودم گاهی عطسه میزنم دوتا دوتا پشت سرهم. بعدش یک الحمدالله می‌گویم... خب طبیبان گفته‌اند: عطسه، سگ نگهبان بدن است.

(راستی آن آلرژی حوصله‌بَر! کنترل شد تنها با یک تجویز درست. فقط یک پاف از قطره رستانکس داخل هر سوراخ بینی... طبق توصیه خانم پزشک از این اسپری بینی همیشه همراه دارم هروقت نیاز بود استفاده می‌کنم. خداییش از شر عطسه‌های پیاپی صبح و شب بلافاصله آبریزش بینی، پوسته شدن و قرمزی دماغ! خلاص شدم.)

ما فقط چند تغییر در تغذیه داشتیم.

گرامی والدین، بیشتر دارچین و هل و زنجبیل استفاده می‌کنند. زردچوبه هم همچنان یک پای ثابت آشپزی است. کدو حلوایی و اسفناج و لبو هم مهمان سفره هفته ای که گذشت بید.

خبر تی وی هم فقط یکبار در روز پیگیر می‌شوم. نه برای کرونا (که به قدر کفایت پیامک می‌رسد از V.Behdasht با کلی توصیه و راهکار. گوشی من دو سیم کارته است و دوبله توصیه می‌رسد)

خبرها رو بیشتر برای امور جاری می شنوم ... خب باید بدانم اتمام تعطیلی‌ها چه زمانی است. با مدرسه و دانشگاه کاری ندارم، کتابخانه کی باز می‌شود؟ درست موعد برگشت کتابهایم تعطیل شد و من بی کتاب!

خب از فراغت بدون کتاب، برای تماشای فیلم بهره می‌بریم و البته مرتب‌کاری و دورریزی‌های سالانه هم همچنان ادامه دارد آرام و سرصبر.

 

 

امشب لیله‌الرغائب است. اولین شب جمعه ماه رجب. شب دعا و برآوردن خواسته ها... بَه بَه

 

کرونا از شما دور باد صلوات.