سلام

نخست:

... او با یتیم عبدالله (محمد امین) در اوج فشارهای مشرکان، ازدواج کرد و اُم المؤمنین شد؛ نه اینکه با پیامبرِ خدا، ازدواج کند و اُم المؤمنین شود.

بعد:

از بالاترین فضائل خدیجه‌کبری این است که از اندیشه بلند و فکرِ عمیق و بصیرتِ ژرف برخوردار بود؛ مخصوصاً عقل عملی او در اوج خود قرار داشت. این امر را می‌توان از انتخاب پیامبر اکرم به عنوان شوهر شایسته خود از بین آن همه خواستگار پولدار و تاجر فهمید.

بخشی از نشانه فرزانگی ایشان، ریشه خانوادگی دارد. زیرا او از اولاد اسماعیل علیه السلام و نوادگان عبد مناف بود و از خانواده ایشان در آن سرزمین به سیادت و بزرگی یاد می‌شد. حضرت خدیجه سلام الله علیها نیز مانند پیامبر صلی الله علیه و آله از مرام مشرکان بت‌پرست پیروی نمی‌کرد و از آزار ایشان! بی‌نصیب نبود.

همان بصیرت ژرف بانو خدیجه که باعث انتخاب محمد صلی الله علیه و آله برای همسری آینده او شد، عامل ایمان و اسلام او نیز گشت و باعث شد که لقب اول زن مسلمان را به خود اختصاص دهد.

آخر:

وقتی انسان، فرزانگی داشته باشد خداوند نیز لطف ویژه‌اش را شامل او می‌کند. با نزول عنایت الهی! نسل پیامبر صلی الله علیه و آله فقط از حضرت خدیجه‌کبری ادامه یافت. بانو سلام الله علیها، مالِ کثیر را به پیامبر صلی الله علیه و آله بخشید و خداوند کوثر را به ایشان عنایت کرد

.

ما عاقبت بخیر دعای خدیجه‌ایم.

 

قبلتر نوشت: ای شرف الشمس هر امام خدیجه...